Clientii nemuItumiti de contractele de credit isi infiinteaza propriile Asociatii pentru protectia consumatorilor

asociatie

Potrivit noului Cod Civil, daca o astfel de asociatie, cu peste 3.000 de membri, castiga un proces impotriva unei clauze abuzive, aceasta va fi automat eliminata din toate contractele similare.

Nu sunt vizate doar bancile, ci si asiguratorii, furnizorii de telefonie, utilitati si chiar Compania de drumuri.

Membrii fondatori ai unei astfel de asociatii spun ca au pornit la drum manati de experientele neplacute avute cu bancile, dar ca nu acestea sunt singurele care inseala clientul intr-un fel sau altul.

Ana-Maria Masoud, membru fondator: „Am avut surpriza neplacuta ca la 2-3 luni de la semnaraea contractului, banca sa-mi creasca dobanda de la 5,95 la 7, 45. Daca am dorit o negocierea mi s-a refuzat, daca am dorit schimbarea serviciilor am fost refuzata.”

Gheorghe Piperea, avocat: „Faptul ca esti obligat sa cumperi rovinieta nu inseamna ca nu e vorba de un contract, e de fapt un tarif al unui serviciu. CNADNR nu e autoritate, e prestatorul unui serviciu si este un prestator de servicii ca oricare altul si poate sa fie dat in judecata.”

Asociatia are deocamdata 600 de membri. Legislatia intrata in vigoare de la 1 octombrie spune ca daca o asociatie de protectia a consumatorilor cu cel putin 3.000 de membri si 10 filiale judetene castiga un proces pentru o clauza abuziva, atunci clauza este eliminata automat din toate contractele acelui furnizor.

Sursa: PROTV

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s